Select Page

Dodjela Oskara – najava i prognoza dobitnika

Dodjela Oskara – najava i prognoza dobitnika

Prognoze i nagađanja o tome ko će dobiti najbitniju godišnju filmsku nagradu dostigle su vrhunac na dan uoči dodjele Oskara. Naime, 88. po redu ceremonija dodjele Oskara koja će biti održana u Dolby teatru u Los Anđelesu biće održana u noći između nedjelje i ponedjeljka (28.02-29.02) u 02:30h, po istočno-evropskom vremenu.

Gdje da pratim ceremoniju dodjele Oskara?

Dodjelu oskara moći ćete da pratite na nacionalnim televizijama država u regionu u različitim terminima. Tako će prenos dodjele Oskara na RTCG početi u 01:30, na RTS u 02:30, a na HRT u 00:48. Moja preporuka je da dodjelu Oskara pratite na HRT, zbog toga što će na toj televiziji pred početak ceremonije biti prikazan presjek filmova koji su nominovani u glavnim kategorijama, uživo će biti prenošeni događaji sa čuvenog crvenog tepiha, a i, po dosadašnjim iskustvima, HRT ima ubjedljivo najbolje voditelje. Još jedna opcija su, naravno, online streamovi na kojima ćete moći da pratite dodjelu Oskara direktno slušajući ovogodišnjeg domaćina (hosta) ceremonije – Chrisa Rocka, što vam najtoplije preporučujem. 🙂

chris rock oscars

Ovogodišnji domaćin ceremonije dodjele Oskara biće Chris Rock, američki glumac i komičar

Ko su očekivani dobitnici Oskara ove godine?

Filmska 2015. godina je bila jako plodna i kvalitetna, nominovani filmovi su originalni i različiti, i zbog toga je iščekivanje pobjednika ogromno. Uzevši sve to u obzir, probaću da predvidim pobjednike u većini kategorija Akademijinih godišnjih filmskih nagrada. Kategorije će biti predstavljene u redosledu u kome će (po najavama) biti dodjeljivane večeras. O tome šta tačno koja kategorija znači, možete pročitati ovdje.


ACTOR IN A SUPPORTING ROLE (NAJBOLJA MUŠKA SPOREDNA ULOGA)

U kategoriji “Najbolja muška sporedna uloga” se vodi najžešća trka između kandidata. Niko ne može sa sigurnošću da tvrdi ko će pobijediti u ovoj kategoriji, ali s obzirom na to da je Sylvester Stallone za “Creed” već dobio Golden Globe, da ga svi kritičari hvale na sav glas i da se nijedan drugi kandidat ne ističe previše, mislim da najveće šanse ove godine dobije Oskara ima Stallone. Mogu da ga ugroze svi, ali najviše šansi za to ima Mark Rylance iz “Bridge of Spies” koji je odigrao kratku, ali vrlo upečatljivu ulogu u “Bridge of Spies”.

Po mom mišljenju glavna bitka bi trebalo da se bije između Christian Balea i Mark Ruffaloa, ali ja nemam pravo glasa. 🙂 Da ne ostane Hardy jedini nepomenut u ovoj kategoriji – i on je odradio odličan posao u “The Revenantu”.

sylvester stallone

Christian Bale za “The Big Short”

Tom Hardy za “The Revenant”

Mark Ruffalo za “Spotlight”

Mark Rylance za “Bridge of Spies”

Sylvester Stallone za “Creed”

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE (NAJBOLJA ŽENSKA SPOREDNA ULOGA)

U kategoriji “Najbolja ženska sporedna uloga”, glavna trka se vodi između Alicie Vikander i Kate Winslet. Interesantno je istaći da je Alicia Wikander u istoj godini nominovana za najbolju žensku sporednu ulogu (Gerda u “The Danish Girl” i za glavnu žensku ulogu (Ava u “Ex Machina”). Obije su odradile sjajan posao, ali je Alicia ipak favorit za dobijanje Oskara.

Po mom mišljenju, u ovom slučaju malo subjektivnom (jer je obožavam), Alicia Vikander bi zaista zasluženo dobila Oskara u ovoj kategoriji.

alicia

Jennifer Jason Leigh za “The Hateful Eight”

Rooney Mara za “Carol”

Rachel McAdams za “Spotlight”

Alicia Vikander za “The Danish Girl”

Kate Winslet za “Steve Jobs”

VISUAL EFFECTS (NAJBOLJI VIZUELNI EFEKTI)

U kategoriji “Najbolji vizuelni efekti”, glavni favorit je “Star Wars: The Force Awakens” koji je zaista u ovoj kategoriji odradio fenomenalan posao. Glavni kandidati su mu Mad Max: Fury Road (jedan od najbolje tehnički odrađenih filmova ikad), kao i The Revenant (najviše zbog čuvene scene sa medvjedom).

Meni su se, na primjer, jako dopali vizuelni efekti u “Ex Machina”, posebno dio vezan za Avu, lika sa vještačkom inteligencijom (znaće ko je gledao film). P.S. Preporučujem svima da ga pogledaju. 🙂

star wars

Ex Machina

Mad Max: Fury Road

Star Wars: The Force Awakens

The Martian

The Revenant

CINEMATOGRAPHY (NAJBOLJA FOTOGRAFIJA)

U kategoriji “Najbolja fotografija” ne bi trebalo da bude velikih neizvjesnosti. Film “The Revenant” i direktor fotografije Emmanuel Lubezki imaju ubjedljivo najviše šanse da osvoje ovog Oskara. Jedini kandidat koji bi možda mogao da ga ugrozi je “Mad Max: Fury Road”, mada se to može desiti dosta teško.

Meni se, recimo, jako sviđa fotografija u “The Hateful Eight”, iako po svim prognozama, ima najmanje šanse od svih kandidata da dobije nagradu u ovoj kategoriji.

revenant-skulls1

Carol

The Hateful Eight

Mad Max: Fury Road

The Revenant

Sicario

MUSIC – ORIGINAL SCORE (NAJBOLJA FILMSKA MUZIKA)

U kategoriji “Najbolja filmska muzika” takođe nema previše uzbuđenja, osim uzbuđenja zbog toga što se maestro Ennio Morricone posle toliko godina vratio pisanju muzike za film. To je zaista maestralno uradio, i gotovo da nema dileme hoće li za “The Hateful Eight” dobiti Oskara.

Thomas Newman – Bridge of Spies

Carter Burwell – Carol

Ennio Morricone – The Hateful Eight

Johan Johannsson – Sicario

John Williams – Star Wars: The Force Awakens

WRITING – ORIGINAL SCREENPLAY (ORIGINALNI SCENARIO)

Veliki favorit u kategoriji “Najbolji originalni scenario” je film “Spotlight” koji priča istinitu priču o novinarskom timu Boston Globe-a, koji je otkrio mrežu od više stotina sveštenika-pedofila iz Bostona i ostatka SAD sa početka 21. vijeka. Ako iko ima šanse da ga mu pomrsi konce (mada će to biti jako teško), onda je to simpatični animirani film “Inside Out”.

Ne znam za vas, ali je meni zaista nevjerovatno što Tarantino nije ni nominovan u ovoj kategoriji za The Hateful Eight, film koji je iznijet gotovo isključivo na fenomenalnim dijalozima.

Rachel McAdams, Mark Ruffalo, Brian d'Arcy James, Michael Keaton and John Slattery play Boston Globe journalists in the film, Spotlight.

Rachel McAdams, Mark Ruffalo, Brian d'Arcy James, Michael Keaton and John Slattery play Boston Globe journalists in the film, Spotlight.

Bridge of Spies

Ex Machina

Inside Out

Spotlight

Straight Outta Compton

WRITING – ADAPTED SCREENPLAY (PRILAGOĐENI SCENARIO)

U kategoriji “Najbolji prilagođeni scenario” najviše šansi za dobijanje Oskara ima film “The Big Short”, priča o grupi entuzijasta koji su predvidjeli svjetsku ekonomsku krizu 2008. godine i koji su se kladili protiv američkog tržišta nekretnina. Malu šansu da ga ugrozi ima fenomenalni film “Room” koji govori o majci i djetetu koji su kidnapovani živjeli u Sobi punih 7 godina.

the big short

The Big Short

Brooklyn

Carol

The Martian

Room

DIRECTING (NAJBOLJI REŽISER)

U jednoj od najprestižnijih kategorija u sklopu dodjele Oskara 2016, favorit za nagradu za najboljeg režisera je Alejandro Inarritu koji je režirao film “The Revenant”. Vjerovatno jedini čovjek koji može da spriječi da Inarritu dobije Oskara za najboljeg režisera 2 godine zaredom je sedamdesetogodišnji George Miller, kreator Mad Maxa, mada bez šansi nije ni Adam McCay sa filmom The Big Short.

Alejandro Inarritu i Leonardo DiCaprio u toku snimanja filma "The Revenant"

Alejandro Inarritu i Leonardo DiCaprio u toku snimanja filma “The Revenant”

Adam McCay – The Big Short

George Miller – Mad Max: Fury Road

Alejandro Inarritu – The Revenant

Lenny Abrahamson – Room

Tom McCarthy – Spotlight

ACTOR IN A LEADING ROLE (NAJBOLJA MUŠKA GLAVNA ULOGA)

Priča o tome hoće li Leonardo DiCaprio konačno dobiti Oskara ili ne je počela da užasno nervira. Da, Leonardo je zaslužio da dobije Oskara ove godine i da, Leonardo će dobiti Oskara ove godine. End of story. 🙂

leo

Bryan Cranston za “Trumbo”

Matt Damon za “The Martian”

Leonardo DiCaprio za “The Revenant”

Michael Fassbender za “Steve Jobs”

Eddie Redmayne za “The Danish Girl”

ACTRESS IN A LEADING ROLE (NAJBOLJA ŽENSKA GLAVNA ULOGA)

Iako je konkurencija u ovoj kategoriji ove godine zaista odlična, čini mi se da ubjedljivo najviše šansi od svih da dobije Oskara za najbolju žensku glavnu ulogu ima Brie Larson za ulogu majke koja 7 godina živi u zarobljeništvu (kidnapovana je) zajedno sa svojim sinom (koga je, inače, rodila u zatočeništvu). Užasno teška priča rađena po istoimenoj knjizi koju je Brie iznijela fenomenalno…

room

Cate Blanchett za “Carol”

Brie Larson za “Room”

Jennifer Lawrence za “Joy”

Charlotte Rampling za “45 years”

Saoirse Ronan za “Brooklyn”

BEST PICTURE (NAJBOLJI FILM)

Po mnogima glavni Oskar, to jest, nagrada za najbolji film godine, večeras će najvjerovatnije otići u ruke producenata filma “The Revenant”. Trka u ovoj kategoriji je mnogo komplikovanija nego u kategoriji za najboljeg glumca i najboljeg režisera (koje će “The Revenant” gotovo sigurno pokupiti”), ali je i dalje ovaj kinematografski savršeni film o “povratniku iz mrtvih” ubjedljivo najveći favorit za osvajanje Oskara za najbolji film. Koliku-toliku šansu imaju i “Spotlight” i “The Big Short”, ali ne mislim da mogu ozbiljno ugroziti “The Revenanta”.

Da se ja pitam, bez razmišljanja bih glas dao filmu “Room” koji je najviše prevazišao moja očekivanja od svih kandidata za Oskara ove godine. Takođe, opet mi nije jasno zašto “The Hateful Eight” nije nominovan ni za ovu kategoriju…

revenant

The Big Short

Bridge of Spies

Brooklyn

Mad Max: The Fury Road

The Martian

The Revenant

Room

Spotlight

OSTALE KATEGORIJE

Ima još puno bitnih kategorija Akadamijinih nagrada. Osim ovih gore navedenih koje su, po mom mišljenju, najpopularnije, dosta pažnje se posvećuje i sledećim kategorijama u kojima su predviđeni pobjednici sledeći:

Animated Feature Film (Najbolji animirani film) – “Inside Out”

Foreign Language Film (Najbolji strani film) – “Son of Saul”

Documentary Feature (Najbolji dokumentarni film) – “Amy”

Original Song (Najbolja filmska pjesma) – “Till it happens to you” (The Hunting Ground) ili “Writing's on the wall” (Spectre)

Production Design (Najbolja scenografija) – “Mad Max: The Fury Road”

Film Editing (Najbolja montaža) – “Mad Max: Fury Road”

Costume Design (Najbolja kostimografija) – “Mad Max: Fury Road”

Makeup and Hairstyling (Najbolja šminka) – “Mad Max: Fury Road”

Sound Mixing (Najbolji zvučni efekti) – “The Revenant”

Sound Editing (Najbolji zvuk) – “The Revenant” ili “Mad Max: The Fury Road”


 

Vidimo se posle dodjele Oskara kada ćemo zajedno komentarisati pobjednike. Uživajte večeras u ceremoniji! 🙂

About The Author

Osim (očigledno) filmova i serija, jako volim i pratim sve vezano za marketing (pogotovo digitalni, kojim se i bavim), globalne političke trendove i fudbal (pogotovo Juventus). Osim na Kokice.me, moje "umotvorine" na razne teme možete pronaći i na Digitalizuj.me. :)

Leave a reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *