Select Page

Suicide Squad – malo pozitivniji osvrt na film

Prošlo je skoro dve nedelje od premijere “Odreda Otpisanih (Suicide Squad)” i isto toliko traje ogromna količina hejta na internetu povodom filma. Razlog za ovaj tekst su sve beskonačne internet debate, članci i kritike – odmah ću vam sačuvati vreme i reći da me to nije ubedilo da je ovaj film GORI od recimo bilo kog drugog superherojskog filma, a posebno ne da je NAJGORI U ISTORIJI.

Setite se Daredevila, Elektre, Catwoman, kompletne Xmen franšize pre prve klase, Hulka (Erik Banana), Fantastične 4 (oba), Spiderman (koji god), Ghost Rider (Nikolas Kejdž) , Batman Forever, Batman&Robin, Nick Fury (Dejvid Haselhof je u ovom), uostalom, evo cele liste pa se zabavljajte.

Dakle, prvo i najosnovnije, ovaj film ima tonu problema (zar nema svaki), ali daleko od toga da nije zabavan. Ima toliko loš editing i tona sranja je isečeno – o tome ćemo malo kasnije. Ovaj film ima sjajnu muziku, dobar marketing (zbog koga su ljudi delom popizdeli) i, što se mene tiče, odlične vizuale. Jednim delom ljudi su popizdeli i zato što mi zapravo volimo loše momke.

TREJLER (”Are ya sweet talkin’ me? All that chit chat is gonna get ya hurt”):

Svako ima svog Bakija. Ako pogledate poslednjih par godina unazad videćemo barem u televizijskom univerzumu priče antiheroja ili neshvaćenih kriminalaca poput: Orange is the New Black, Breaking bed, Mr. Robot, Dexter, Hannibal, na kraju krajeva tu su klasični Nikolson/Ledžer kao Džoker, Tom Hardi kao Bejn (kapiram da pola vas nije provalilo da je to Tom Hardi – inače on je trebalo da glumi Rik Flaga i to bi bilo fantastično), Dart Vejder, Rajan kao Deadpool, itd itd.

Zli momci i devojke su komplikovaniji likovi od heroja i to ih čini interesantnijim protagonistima. Ovde postoji taj momenat da su ljudi zapravo očekivali da će svi karakteri imati dubinu, da će uspeti da sve predstave u 130 minuta. Da li ste realni? Serije to ne urade za sezonu od 12-22 epizode koje traju 12-15 sati sa jednim likom, a kamoli deset (pogledajte samo GoT ili nešto malo komplikovaniije od toga). Film je prosto prenatrpan, mada opet imam jednu paralelu koja je uspela, a to je Snajderov film – Watchmen. Ako niste gledali, pogledajte ga. Tu imate zbirku antiheroja koji furaju svoje agende. Opet i tu se desilo isto.

Watchmen-TV-Series-Show-Zack-Snyder

Snajderov “Watchmen”

Bioskopska verzija vs. Produžena verzija (Bioskopski cut vs. Extended cut)

Da li je film loš?  – Iskreno, ajde da sačekamo produženu verziju. Zašto? Zato što su direktori u Warneru dali ekipi koja je radila trejler da urade celu verziju filma koja je na kraju dospela u bioskope i time se popišali reditelju, producentima i svima u usta. Prve novinarske projekcije su potvrdile da se radi o dobrom filmu. Nakon što su ga ti isti ljudi gledali u bioskopu bili su u fazonu WTF. Ovaj nesrećni cut je nastao zbog bashinga Batman vs. Superman – Dawn of Justice koji je sasvim SOLIDAN kada pogledate ultimate cut koji ima čak 31 MINUT VIŠE.

Nakon famoznog drugog vikenda direktori filma su naredili Ajeru da ubaci “više humora”, pa mislim da je očigledno ko treba da popije otkaze. Ili da DC jednostavno uradi najlogičniju stvar, a to je da skloni potpuno Warner iz priče kao što je uradio Marvel. Ako film treba da traje tri sata NEKA TRAJE TRI SATA. Jeste da nije Interstelar i duboka filozofija, ali nemojte zbog toga što neko ima slabu bešiku krnjiti film (jer je pejsing filma a thing ovih dana). Objektivno, film je busy i ako očekujete previše – bićete uskraćeni.

suicide

Ono što se dešava jeste građenje DC univerzuma i fanovi su pregoreli, da tako kažem. Ali ako pogledate Marvel: Faza 1 je isto tako imala mnogo problema i, isto kao DCU, imali su reditelj-driven filmove kao što su Thor – Dark World, Incredible Hulk, Iron man 2. Svi ti filmovi su bili ok i zaradili su manje-više isto koliko Suicide Squad i Batman v Superman.  U fazi dva imamo Joss Whedona koji režira Avendžerse i koji nakon pet godina odlučuje da baci mikrofon i kaže “dosta je bilo ovog sranja”, pošto je Age of Ultron primio isto tako ogroman backlash na internetu. Tek nakon toga, Marvel je skapirao kako šta treba da uradi i tu dolazimo do Justice League, Wonder Woman, Aquaman, Man of Steel 2, pa sam ubeđen da će ti filmovi biti bolji.

Da li ćete biti razočarani? – Vrlo moguće, ukoliko tripujete da je Nolanova triologija nešto najbolje što se desilo ikad. Ali zapravo pravi razlog je što ovde Džoker nije protagonista, već zaseban kameo koji ima filler funkciju za origin story Harli Kvin, i to je sasvim ok što se mene tiče, ali je PR za film rađen na osnovu Džokera. Dakle, svi smo mislili da je on misija. Da je on zbog taj koga se Suicide Squad skuplja, ali ispostavilo se da je drugačije. Način na koji je ispričano je malo više lejm, ali i dalje mislim da je do cut-a, jer i meni koji sam upoznat sa pričom bilo je teško da pratim šta rade sa Inkjubusom i Sakjubusom. U svakom slučaju, treba da shvatite da je ovo korak u pravom smeru za DC. Ton treba da ostane mračan, to je ono što bih voleo da ostane isto.

Prilično kul.

Prilično kul.

Dok Marvel ima Guardianse, DC ima nov koncept “loši momci su dobri momci”, a već sledeće godine izlazi ženski lead film Wonder Woman, što je opet pre nego što će Marvel snimiti Kapetan Marvela sa Bri Larson.

Da li sam se zabavio u bioskopu? – Jesam jer volim ove likove. Muzika je savršena. Evo plejliste – inače je prva na Bilbordu ili tako nečemu. Film ima energiju i ima taj neki buntovnički osećaj.

Nema priče? – Priča je point and shoot. Ne znam šta ste očekivali više od toga. To je svrha samog Suicide Squada i ovaj zaplet je viđen milijardu puta do sada. I btw, ako ćemo da idemo u strip vode, priča je preslikana 1 na 1 iz Suicide Squad stripa broj 2. “Nightshade Odiseja” u kombinaciji sa New52 i ovde upravo leži poenta zašto je cut bitan posebno kako se film bliži kraju. Tako da taj “argument” je manje-više neosnovan. Dakle, okupiš tim, pređeš nivo, kreneš drugu mapu, naiđeš na “kraljicu”, kraj filma. Zar to nije plotline Predatora, Avendžersa, Deadpoola, Xmen Apocalypse i svakog drugog akcionog filma? Početna premisa: “Zamislite da Supermen otkine krov Bele kuće i kidnapuje predsednika” je zapravo direktan wink wink na classic Supermen 2, jer se to i desilo.

Kritike (ocjene) filma
suicideFilm “Suicide Squad” je dobio dosta negativnih ocjena, kako od kritičara, tako i od publike. Na IMDB je ocijenjen sa 6,9, dok na Rotten Tomatoes ima 27%.

Gde su superheroji? – Pošto se film nastavlja na Batman v Superman tajmlajn, superheroji su tu, ali je ovo rouge ARGUS način da se ljudi odbrane od metaljudi (istu priču furaju u Agents of Shield sa Inhumans, a uostalom ovo nije film o superherojima). Kasnije vidimo da Brus Vejn kaže – ne trebaju ti oni, ja pravim Justice League, sve kul. Doduše, kada pogledaš, ni “loši momci i devojke” nisu ispunili svoj svrhu osim jedne – svi su potrošna roba. Toliko o tome. Poenta bi bila da rade ono što superheroji ne rade (npr. svi pljuju Supermana i Batmana koji ubijaju, to je ta tanka linija).

U seriji Arrow, Oliver Queen koji je još jedna verzija Batmana, ali B liga, ima ogroman bodycount i njega Amanda Voler koristi za ARGUS operacije u Hong Kongu gde Oliver upoznaje “mrtvog muža” Katane pre nego što ona postane Katana i otud njena konekcija sa Amandom Voler. Ono na šta film nije odgovorio jeste zašto su ovi ljudi specijalno izabrani da se bore osim ako i samo ako nije poenta u tome da su potrošni. Bilo bi možda produktivnije da su ih poslali u neku stranu zemlju na neku misiju, kao što je to recimo zapravo urađeno u seriji Arrow.

Kad smo već kod serije Arrow,  Task Force X u Arrowu je razvijen samo da bi bio ugašen onog trenutka kada je DC odlučio da napravi film. Tada su ubili kompletnu priču koja je mogla da bude sasvim dobra.

deadshotssvsarrow

Što se tiče likova, po prvi put imamo nove likove u DC filmskom univerzumu. Deadshot (Will Smith) je zapravo Vil Smit kao i u bilo kom drugom filmu. Ima sjajne one-linere koji se od njega očekuju, ali što se tiče Deadshota kao karaktera, Vil nije doprineo ulozi nimalo, ali je njegov lik je postavljen kao integral za vezivanje cele grupe i jako je harizmatičan. Osim toga, ima kul scenu sa Batmanom u flešbeku koja doprinosi njegovoj ljudskoj strani koliko god da je to moguće, s obzirom na to da je serijski ubica. Odlično su iskoristili Batmana u toj sceni.

Ako hoćete da gledate boljeg Deadshota, gledajte Arrow. Tim je za nijansu drugačiji, Floyda (koga igra Michael Rowe) je uhvatio Arrow, a ne Batman (u ovoj iteraciji), i zanimljiviji je utoliko što tetovira ime svakog koga je ubio i mnogo je kompleksniji. Amanda Voler u Arrowu (Cynthia Robinson) je mlađa, zajebanija, nemilosrdnija i nekako ima više oštrine i stoicizma. Ona je “ultimate spy”, ledena i u rangu je Nik Fjurija. Viola Dejvis sasvim dobro nosi tu ulogu u filmu, i ono overavanje svojih ljudi je poprilično fucked up (Rik Flag sudi Deadshotu ceo film, ali odobrava ovakav akt svog nadređenog – licemerno) ali daje feeling koliko je ta žena brutalna i ona je, što se mene tiče, glavni negativac (pogledaj klip):

U suštini, dešava se isto što i u filmu, osim što u filmu glavu gubi Slipknot, a u seriji Šrapnel (oba poprilično nebitna, kako se ispostavilo). Sa druge strane imamo Kapetana Bumeranga koga glumi Jai Courtney. Ispostavilo se da ovaj diskutabilan kasting momenat nije toliko loš i tu se uglavnom svi slažu. Opet povlačim paralelu iz Arrowa – Bumerang je mnooooooogo bolje urađen tamo. Njega glumi Nick Tarabay koga se sećate možda iz serije Spartacus. Na osnovu slike možete da zaključite da ima više stila i meni se više lično dopada, nego kao aussie-bronny beskućnik, ali ga izvlači taj jednorog pošto je samo jednom samo bumerang i shvatio da nema šta da traži tu. Ono što je zapravo kul je kameo Fleša koji hvata Bumeranga.

arrow-the-flash-is-a-new-suicide-squad-going-to-appear-695922

Killer Croc – Koliko su samo mogli sa ovim likom. King Shark u Flash seriji je imao bolju priču samo u jednoj epizodi i tako nekako je ovo trebalo da izgleda. S obzirom na to da su ustanovili da ima to stanje koje ga čini takvim i da su se prema njemu ponašali kao prema životinji, Killer Croc je vrlo miran, socijalizovan ortak koji kao da ne živi u kanalizaciji i nije toliko opasan. Osim što baca bombu na kraju i bije se sa onim fokama (zašto?), ne radi ništa pametno, mogli su barem da mu daju taj berserk mode i da se na kraju žrtvuje za tim i time vrati deo svoje ljudskosti. Oh well, srećan sam što je na ekranu, lik kao lik je vizuelno odličan.

Killer-Croc-1

Katana, kao što rekoh gore, više ima smisla u Arrowu, a ko je ona možete pročitati ovde. Osim što je telohranitelj Rika Flaga, u ovom filmu nema veliku ulogu. Katana će biti poslastica isključivo za ljude koji su mnogo više pratili stripove. Pošto ona pripada Outsiderima (kad smo kod toga, “APC – Outsider” je trebalo da fura kao tema za Harley).

El Diablo – po mom mišljenju najbolje urađen i ispostavlja se da je on jedini lik koji zapravo može nešto da uradi u situaciji u kojoj se ceo tim nalazi. Njegov stari origin story je kompletno povučen iz New52. U filmu je rečeno da je rođen tako, ali je zapravo zaposednut demonom, isto kao i Džin Mun (Enčentres – Čarobnica). Ova dva lika uvode magiju na veliko platno (nešto slično će da uradi Dr. Strange) iako je magija predstavljena kao deo TV univerzuma kroz elemente i likove kao što su Demian Dark, Konstantin, Reiš Al Gul, Katana i mnogi drugi.

el diablo

Diablov pravi izgled je demonski kom se on opire čitav život, ali u momentu transformacije bačen je respect na originalni origin story u kome je Čanto posednut starim astečkim demonom. Ono što ne vidimo u filmu jeste kako je Džin Mun, tj. čarobnica, povezana sa Inkjubusom, tj. njenim bratom. Imamo situaciju hosta, ali aspekti čarobnice su daleko komplikovaniji. Njena priča bazirana na gore pomenutoj Nightshade odiseji gde je Flagov deo priče odnosa sa čarobnicom dat Nightshade, koja je originalno inspiracija za Silk Spectre u Watchmenu.

Ovi likovi imaju paranormalne korene koji su ukorenjeni u alternativnoj dimenziji zvanoj “Zemlja senke” (Land of Nightshade). Priča ide da je njena majka (Od Nightshade) želela da pobegne od demona neverovatne moći zvanog Inkjubus u alternativnoj realnosti. Inkjubus ih prati u ovu realnost i uspeva da zaposedne njenog brata Larija, što ga ubija na kraju (kao u filmu onog random lika) kako bi ga iskoristio da se vrati u svoju dimenziju i nastavi da ubija sve živo.

suicide-squad-enchantress

Poenta svega ovoga jeste da su čarobnicine moći isključivo rezultat zaposedutosti drugog dela istog entiteta zvanog Sakjubus koji je barem u stripu hteo da iskoristi zaposednuto telo da stvori dete koje će biti kontejner za njenog gospodara (bukvalno ideja antihrista). Odatle vidimo da je Džin osoba koja je žrtva i koja želi da na neki način kontroliše ovo biće, s obzirom na to da ne zna kako su akcije čarobnice dijametralno suprotne od njenog lika. Problem sa celom ovom zbrkom je što Nightshade nema u filmu (verujem da je ogroman deo čarobnice isečen) i jednostavno sam lik nema svoju pozadinsku priču osim Džin koja biva posednuta.

Uzimajući u obzir sve gore navedeno, njen lik je kompletno iskasapljen inicijalno, a posle scene kada je Inkjubus transformiše u belidenser divu, uopšte ceo četvrti akt nakon toga nema nikakvog smisla. Pročitah negde da je finale bukvalno isto kao poslednji akt original Ghostbustersa, što je otprilike tačno. Nisu iskoristili njenu stripsku priču, niti su uradili nešto što bi objasnilo celu onu halucinaciju na kraju. Plus, i dalje ne znamo šta je Inkjubus i koje su njegove moći.  Sve to zajedno daje ogroman lejm utisak na film.

Harley Quinn  ona je najsvetlija tačka filma. Dugo smo čekali (tj. dvadeset godina tačnije) na perfektnu live action Harli, i Margot Robbie je uspela u tome. Apsolutno preslikan lik iz stripa i animiranih filmova. Prosto je bilo uživanje gledati svaku njenu scenu (ista priča kao za Gal Gadot i Wonder Woman, obe su perfektne i realno nerealne kako izgledaju i nose svoje uloge). Već je najavljen njen film i to je ono čemu se radujem. Suicide Squad je bio, recimo, samo tizer za ono što će biti njen film (opet isto kao Wonder Woman). Ovde saznajemo da je ona zapravo saučesnik u ubistvu Robina (Jason Todda), čiji kostim vidimo u Batman v Superman u Batcave-u. To vrlo verovatno znači da ćemo nju i Letoa videti u Harley Quinn filmu ili u Batman filmu kako rade to (jer znamo da Leto ima tri potpisana ugovora).

suicide-squad-harley-quinn-margot-robbie-batman-best-villains

Saznajemo više i o njihovom odnosu i kako je ona nastala. Ovde se više oslanjamo na New52, ali imamo zapravo scenu gde ona bira da skoči u kiselinu i onda on kreće za njom. S obzirom na to o kome govorimo nekako je slatko. Betman je u njenom kontekstu iskorišćen baš kako treba i s obzirom na vezu Betmana i Džokera, produbljuje jaz između njih dvojice, jer ovde on služi kao neko ko je ceo film traži i želi da je izbavi, što na kraju i uspeva.

Što se tiče Džokera, već sam rekao da on služi njenoj priči, kako je ona došla do stanja u kome je. Margot i Jared izgledaju fenomenalno zajedno. Ono što kritičar u meni govori jeste da nije bilo dovoljno Džokera da bismo mogli da steknemo utisak o Letovoj interpretaciji koja je mnogo drugačija od onoga što smo videli do sada na velikom ekranu. Svi će porediti Letoa sa Ledžerom, što po meni nema nikakvog smisla. Većina govori kako je Leto uništio Džokera što prosto nije tačno. Čovek je bukvalno pre godinu-dve nakon desetogodišnje pauze igrao u prvom filmu Dallas Buyers Club i tu odradio transformaciju sebe koja mu je omogućila da uzme oskara za sporednu ulogu. Ovome se posvetio jednako. Ako pogledamo stripove, postoje tri verzije Džokera.

joker jared

Postoji Džoker Zlatnog doba koji je serijski ubica i kompletno neuravnotežen i za mene to je Nikolson. Postoji srebrna era gde je on vrlo benigna verzija sebe zbog toga što je to vreme kada je bilo zabranjeno da se ubija i radi bilo šta što je loše – to je Cezar Romero, i na kraju imamo bronzano doba koje je nastavljeno u moderno doba i tu imamo više psihologije likova uz brutalnost – to je Ledžer. Leto ima “clean slate”, njegov Džoker je fuzija zlatnog doba i modernog doba i na sve to najviše liči na stripsko/animiranog džokera koga je radio najviše Majkl Hamil (koji ujedno igra i Trikstera).

Ono što je Leto doprineo jeste ekstra dimenzija. Lično mislim da nemamo dovoljno materijala da sudimo i jedva čekam da vidim full film koji će se fokusirati na sve aspekte Džokera koji ovog puta ide nasuprot Aflekovog Batmana, koji je po mom mišljenju do sada NAJBOLJI Brus Vejn i koji ima Frenk Milerov vajb. U pitanju je zreo Batman koji je već 20 godina u igri.

Ben Affleck kao Bruce Wayne

Ben Affleck kao Bruce Wayne

Da se vratimo zaključku. Suicide Squad je ukus onoga što dolazi. DCU gradi svoj univerzum naslanjajući se na Nolanovu triologiju. Dobijamo po PRVI PUT nove likove, a da nisu Supermen, Betman, Džoker. Ovo je faza jedan. Nadam se da će pokupiti sav input fanova i da će svaki sledeći film biti bolji. Nadam se da će se srediti što se tiče odnosa studija i egzekjutiv odluka. DCU je daleko od flopa ili bankrota. Man of Steel je sasvim solidan, Batman v Superman takođe, gde smo imali prilike da vidimo konačno sveto trojstvo na velikom ekranu kako mlati. Očekuje nas u 2017. Wonder Woman pa Justice League. Flash u 2018. (Ezra Miler je odličan), nakon toga Aquaman. Šazam 2019. pa sledeća Justice League. 2020. videćemo Cyborga i konačno Green Lantherna. Plus, Man of steel 2 je u produkciji.

Ono što čini dobre filmove je kreativna sloboda koju je recimo James Gunn imao sa Guardians of the Galaxy, setite se samo “leakovanog” testa za Deadpoola, bilo je potrebno Rajanu 10 godina da ubedi Fox kako bi trebalo napravi R rated film, i bio je u pravu. Iron Man je uvek bio B lik u Marvelu, kapetan Amerika je pre Kris Evansa bio jako smešan. Uzimajući sve to u obzir i poslednje izmene koje je DC napravio iza kulisa u smislu kreative mislim da će ukoliko zadrže realan i ozbiljan ton uskoro imati više nego ozbiljan DC univerzum potpomognut serijama poput Gothama, Super Girl, Flash, Arrow, Legends of Tomorrow i animiranim filmovima. Ono gde treba da preseku je odnos sa Warnerom i da ne daju da im studio ubija svaki film.

Na kraju: Chill the fuck out. Rotten tomejto-tomajto, imajte svoje mišljenje, niko ne treba da vas ubeđuje. Budite drugačiji, itd.

About The Author

Aca Todorović je apsolvent Arheologije na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Deset godina radi u sferi građanskog novinarstva i sedam godina u oblasti odnosa sa javnošću i marketinga. Koosnivač trablmejker.com, FrenzySpark Magazina, autor na Marketingitd.com. Imao je blog pre nego što je to bilo kul. Zaljubljenik u tehnologiju, futurizam, naučnu fantastiku. Odisej vašim Ahilima.